Statut
STATUT
ASOCIAŢIA CURĂȚENIE GENERALĂ
Prin voința liber exprimată de asociere a asociaților fondatori:
MOCANU GEORGE
STANCOVICI CRISTIAN
RĂDUCAN JANI
MARTIAN ȘTEFANA
care urmăresc desfășurarea unor activități de interes comunitar, se constituie ASOCIAŢIA CURĂȚENIE GENERALĂ, denumită în continuare „Asociația”, persoană juridică de drept privat fără scop patrimonial, în conformitate cu Ordonanța Guvernului nr.26/2000 cu privire la asociații și fundații, cu modificările și completările ulterioare.
DENUMIREA ASOCIAŢIEI
-
Denumirea Asociației este ASOCIAŢIA CURĂȚENIE GENERALĂ, conform Dovezii Disponibilității Denumirii nr.220953 , eliberată de Ministerul Justiției, la data de 27.03.2025.
SCOPUL ŞI OBIECTIVELE ASOCIAŢIEI
-
SCOPUL Asociației îl reprezintă:
-
Respectul pentru valorile naționale, o mișcare civică activă, transparentă, deschisă tuturor cetățenilor Români cu dragoste de Țară și de Neam și are ca obiectiv transformarea mediului social, politic și economic în România;
-
Promovarea și apărarea drepturilor și libertăților omului, în principal a libertății conștiinței și a dreptului la liberă exprimare, promovării ideilor și strategiilor de dezvoltare în domenii cheie pentru evoluția spațiului social, economic și politic al României și propunerilor de măsuri legislative pertinente;
-
Respectarea valorilor universale ale libertății și demnității umane, a valorilor identitare și tradiționale ale Poporului Român, precum și promovarea ideilor și valorilor culturale, spirituale, religioase, patriotice și naționale românești;
-
Organizarea de cursuri de pregătire, seminare, conferințe, simpozioane, festivaluri, dezbateri politice, precum și organizarea de activități de cunoaștere a opiniei publice, conforme cu legea română;
-
Conceperea, realizarea și editarea de materiale educaționale în domeniu sub formă tipărită și în format electronic, concretizate și în cărți, cursuri, publicații periodice, pliante, afișe, broșuri, programe informatice, filme, programe video și audio pe suport tipărit, CD/DVD și alte suporturi clasice sau electronice;
-
Conceperea de programe proprii și în regim de parteneriat cu alte instituții publice sau private, din țară sau din străinătate, având drept obiectiv crearea unor acțiuni specific bunăstării civice;
-
Conceperea, promovarea și desfășurarea de programme educaționale non-formale pentru tineri, în colaborare cu instituiții de învățământ, instituții de stat precum și cu organizații non-guvernamentale;
-
Efectuarea de studii, cercetări, sondaje de opinie și programme pentru dezvoltarea educației formale și non-formale a tinerilor și adulților, în colaborare cu diverse instituții de specialitate (de exemplu, instituții guvernamentale și non-guvernamentale din România și din străinătate) în sensul înțelegerii corecte și complete a mediului și naturii, a sprijinirii valorilor umane și bunăstării sociale;
-
Facilitarea accesului tinerilor și adulților în campanii naționale și internaționale prin concertarea mijloacelor și a forțelor de la nivel local;
-
Organizarea de programe complexe formate din sesiuni de pregătire non formală, excursii, activități în aer liber etc;
-
Încurajarea acțiunilor de cooperare și implicarea tinerilor și adulților în activități civice de interes comunitar;
-
Desfășurarea de activități ecologice și dezvoltare durabilă, de protejare a mediului înconjurător, turismului ecologic și educare în privința protejării acestuia;
-
Cultivarea legăturilor cu alte organizații și persoane fizice din țară și străinătate cu interese comune cu cele ale asociației, prin schimburi de experiență, proiecte comune și delegații reprezentând asociația;
-
Colaborarea cu persoane fizice, juridice, organizații non-guvernamentale, instituții de stat în vederea punerii în practică a unor proiecte de interes comun, prin participarea la acțiuni de lobby, cu respectarea legislației în vigoare, în vederea promovării legilor în domeniul civic;
-
Pentru atingerea scopului, asociația va putea desfășura activități economice directe și de strângere de fonduri:
-
Organizarea și prezentarea de spectacole artistice;
-
Organizarea de festivaluri, tombole, simpozioane, dineuri, chete;
-
Vânzarea de materiale exclusive ale asociației (precum publicații, ilustrate, etc);
-
Prestarea oricărei activități permise de lege din care se pot obține beneficii în vederea asigurării autofinanțării, precum și atragerea altor surse de finanțare pentru realizarea obiectivelor.
-
Scopul asociației este susținut prin:
-
organizarea de conferințe, simpozioane, dezbateri, seminarii, expoziții;
-
organizarea de cursuri de instruire susținute de personalități pe diferite teme;
-
consultanță;
-
publicarea de materiale informative;
-
colaborări și asocieri cu organizații similare, cu diverse persoane fizice sau juridice române sau străine și obținerea de fonduri;
-
activități filantropice;
-
studii de piață și realizarea de sondaje;
-
acordarea de ajutoare și susținere a membrilor săi;
-
stimularea prin acordarea de premii, diplome și distincții acelora ce se vor impune prin activități de excepție.
Consultanța, suportul și asistența oferite de Asociație nu au caracter juridic și nu fac în nici un fel referire la domeniul juridic. În cazul în care este necesară consultanță juridică, Asociația va oferi sprijin în vederea identificării partenerilor având competențe specifice și funcționând în conformitate cu prevederile legale în domeniu.
-
Asociația are drept OBIECTIVE:
-
Acordarea de sprijin în vederea obținerii de asistență juridică și de altă natură persoanelor din sistem, aflate în situația de a-și apăra drepturile, de a riposta la abuzuri sau ilegalități comise de autorități ale statului;
-
Impunerea respectării legilor privind transparența guvernării, a accesului la informațiile publice și colaborării cu societatea civilă;
-
Diseminarea informațiilor privind evoluția sistemelor similare din Uniunea Europeană, facilitarea schimburilor și mobilității între state europene;
-
Urmărirea respectării legislației în domeniul în care asociația își exercită activitatea în cadrul instituțiilor și autorităților statului;
-
Promovarea creativității, comunicării și spiritului critic în scopul de a rezolva în mod efficient și uman problemele legate de protecția civilă;
-
Un parteneriat loial cu autoritățile statutului, în spiritul democrației participative, pentru stabilirea direcțiilor, conceptelor și actelor normative de interes;
-
Organizarea de conferințe și evenimente în legătură cu scopul asociației;
-
Participarea la târguri , festivaluri, concursuri, expoziții internaționale;
-
Stabilirea de legături permanente cu personalități consacrate și cu societăți ce au obținut rezultate deosebite în domeniile de interes pentru asociație;
-
Elaborarea și participarea la realizarea proiectelor de interes public în diverse domenii;
-
Stabilirea legăturilor cu sponsori și voluntari.
-
Asociația își desfășoară activitatea prin:
-
adunări generale anuale, cuplate cu dezbateri, cu public invitat;
-
consultații, cursuri, asistență, editare de publicații și orice forme de activitate profesională, culturală, artistică, etc. ce susțin realizarea scopului asociației.
-
-
Asociația își poate forma birouri special pentru rezolvarea diverselor aspecte ale activității (consultanță, confirmări/atestări, acreditări, relații, publicitate etc.) conduse de responsabili de birou numiți de către consiliul director.
-
Asociația poate edita un bulletin informativ condus de un redactor responsabil și un grup de redactori confirmați de consiliul director.
SEDIUL ASOCIAŢIEI
-
Sediul Asociației este situat în Județul Constanța, Sat Corbu, Com Corbu, Str. Principală nr.336.
-
Sediul Asociației poate fi schimbat în alt loc din România pe baza hotărârii Consiliului Director, luată cu respectarea prevederilor Statutului Asociației și ale legii.
BIROURILE LOCALE (reprezentanțe)
-
Asociația își poate constitui Birouri Locale, ca structuri teritoriale, cu un număr minim de 5 membri, având organe de conducere proprii și un patrimoniu distinct de cel al Asociației.
Birourile Locale sunt entităţi fără personalitate juridică, având rolul de a promova și de a participa la activitățile Asociației în teritoriu.
Biroul Local se constituie prin hotărârea autentificată a Adunării Generale a Asociației.
DURATA DE FUNCŢIONARE A ASOCIAŢIEI
-
Durata de funcționare a Asociației este nedeterminată, cu începere de la data dobândirii personalității juridice.
ÎNSEMNELE SI CULORILE ASOCIAȚIEI
-
Însemnele si culorile Asociației: ASOCIAȚIA CURĂȚENIE GENERALĂ are însemne și culori proprii. Sigla este reprezentată de o sferă de culoarea ALBASTRĂ pe exterior, cuprinzând în interior literele ACG si reprezintă initialele denumirii - ASOCIAȚIA CURĂȚENIE GENERALĂ. Culorile Asociației sunt albastru, galben și roșu iar textul celor trei litere din interiorul sferei albastre este scris cu font tip Britannic Bold în cele trei culori ale Asociației CURĂȚENIE GENERALĂ.
MODUL DE DOBÂNDIRE ŞI DE PIERDERE A CALITĂŢII DE ASOCIAT
-
Asociații fondatori
Asociații fondatori sunt asociații care au inițiativă și participă la constituirea Asociației, semnând actele constitutive ale acesteia.
Asociații primiți ulterior în Asociație
-
Asociația va putea primi noi asociați, după data dobândirii personalității juridice, după procedura descrisă în prezentul Statut.
-
Poate deveni membru al Asociației orice persoană fizică sau juridică, din țară sau din străinătate, ce recunoaște statutul, plătește taxa de înscriere și cotizația, activează în domeniu și promovează realizarea scopului asociației; persoanele juridice membre ale asociației sunt reprezentate prin conducătorul organizației sau prin delegatul mandatat de acesta. Primirea de noi membri se face pe baza unei adeziuni scrise, cu acordul membrilor asociați.
-
Pierderea calității de membru se produce:
-
la cerere (urmarea unei solicitări scrise);
-
ca urmare a neplății cotizației timp de 1 an calendaristic;
-
ca efect a excluderii de către Consiliul Director al asociației pentru încălcarea eticii profesionale.
-
Drepturile și obligațiile asociaților
-
Asociații au dreptul de a participa la toate evenimentele organizate de asociație, de a-și exprima și susține liber părerile, de a fi informați despre activitatea asociației, de a li se acorda reduceri de taxe la publicații, manifestări, cursuri sau alte activități organizate de asociație, au dreptul de acces la documentația tehnică din proprietatea asociației, de a propune candidați și de a fi aleși în organele de conducere, după procedura stabilită în actele constitutive ale asociației. De asemenea au dreptul de exercitare a activităților pentru care este confirmat/atestat din partea organului de conducere și de reprezentare a asociației pe baza de delegație din partea președintelui asociației.
-
Asociații au obligația să respecte statutul și regulamentele asociației, de a răspunde solicitărilor Asociației, de a achita cotizația stabilită de Adunarea Generală, de a lua efectiv parte la activitatea Asociației și la manifestările organizate de aceastași de a nu-i aduce prejudicii acesteia printr-o comportare contrară eticii profesionale și scopului acesteia.
Cotizații
-
Asociații vor putea fi obligați la plata către Asociație a unei taxe de înscriere și cotizații al căror cuantum va fi stabilit anual de către Consiliul Director în ultima ședință din anul current pentru anul viitor.
Excluderea asociaților
-
Excluderea asociaților primiți în Asociație ulterior dobândirii personalității juridice se poate face de către Consiliului Director, atunci când se constată săvârșirea uneia sau mai multora dintre următoarele fapte:
-
încălcarea eticii profesionale și a scopului Asociației;
-
încălcarea prevederilor legale, ale dispozițiilor actelor constitutive ale Asociației, ale normelor generale de ordine publică și ale bunelor moravuri;
-
exercitarea abuzivă a drepturilor conferite de calitatea de asociat;
-
neplata cotizației lunare timp de 1 an calendaristic;
-
neimplicarea îndelungată în activitățile Asociației;
-
denigrarea în mod public a activității și scopurilor Asociației ori a unora sau mai multora dintre asociați.
Interdicții
-
Nu pot fi asociați, membri în Consiliul Director, cenzori și lichidatori ai Asociației cei care, potrivit legii, sunt incapabili sau care au fost condamnați pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, înșelăciune, delapidare, dare de mită, luare de mită, primire de foloase necuvenite, trafic de influență, mărturie mincinoasă, fals, uz de fals, precum și pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, infracțiunile de spălare a banilor prevăzute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancționarea spălării banilor, cu modificările ulterioare.
PATRIMONIUL INIŢIAL AL ASOCIAŢIEI
-
Patrimoniul asociației este format din drepturile și obligațiile patrimoniale dobândite în condițiile legii.
-
Patrimoniul inițial este de 1000 de RON (lei).
-
Patrimoniul poate fi mărit prin: donații făcute de personae fizice și juridice din țară și străinătate, subvenții și sponsorizări, alte venituri în condițiile legii.
-
Contribuția materială a asociaților este constituită fără drept de restituire.
-
Asociații se obligă să aducă drept sprijin cunoștințele și experiența lor în muncă pentru realizarea activităților asociației.
-
Administrarea patrimoniului revine personalului administrativ, aprobat numeric și ca atribuțiuni de către Consiliul Director, în funcție de necesitați și de posibilități.
ORGANELE DE CONDUCERE ALE ASOCIAŢIEI
-
Organele Asociației sunt:
-
Sfatul Membrilor Fondatori
-
Adunarea Generală;
-
Consiliul Director;
-
Cenzorul sau, după caz, Comisia de Cenzori
-
SFATUL MEMBRILOR FONDATORI
Este compus din 5 membri minim și este organul coordonator al Asociației.
Componență și atribuții
29 Sfatul Membrilor Fondatori are următoarele atribuții:
-
Elaborează toate Documentele Strategice ale Asociației, cum ar fi Proiect de Țară, Proiect de Constituție, Legea Comunităților Locale sau a Obștilor și alte inițiative legislative și le supune aprobării Adunării Generale, care le aprobă cu majoritate simplă;
-
selecționează și propune aprobării Adunării Generale, candidați pentru Consiliul Director;
-
desemnează Consiliul Director interimar;
-
membrii Sfatului Membrilor Fondatori pot face parte din Consiliul Director;
-
propune Adunării Generale demiterea membrilor Consiliului Director;
-
aprobă, prin consens, ocuparea unui loc vacant în cadrul Sfatului Membrilor Fondatori.
ADUNAREA GENERALĂ
Prima componentă a Adunării Generale
Prima întrunire a Adunării Generale se face după constituirea Consiliului Director Interimar compus din membrii fondatori ai Asociației și aderarea a cel puțin 30 de asociați activi, exclusiv membrii Sfatului Membrilor Fondatori.
Componență și atribuții
-
Adunarea Generală este organul de conducere alcătuit din totalitatea asociaților.
-
Competența Adunării Generale cuprinde:
-
aprobarea strategiei și a obiectivelor generale ale Asociației, la propunerile Sfatului Membrilor Fondatori;
-
schimbarea scopului Asociației, la propunerea Sfatului Membrilor Fondatori;
-
modificarea Statutului și a Regulamentului de Organizare și Funcționare (ROF), la propunerea Sfatului Membrilor Fondatori;
-
înființarea de Birouri Locale (reprezentanțe), județene sau la nivelul altor state, la solicitarea unui grup de inițiativă de cel puțin 5 asociați;
-
stabilirea cuantumului cotizației lunare la plata căreia pot fi obligați asociații;
-
aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli și a situațiilor financiare anuale;
-
aprobarea rapoartelor de gestiune ale Consiliului Director;
-
alegerea și revocarea membrilor Consiliului Director, rămâne la propunerea Sfatului Membrilor Fondatori;
-
dizolvarea și lichidarea Asociației, precum și stabilirea destinației bunurilor rămase după lichidare, la propunerea Sfatului Membrilor Fondatori;
-
alegerea și revocarea Cenzorului sau, după caz, a membrilor Comisiei de Cenzori.
-
-
La propunerea Sfatului Membrilor Fondatori, Adunarea Generală poate confirma un președinte de onoare al Asociației.
-
Președintele de onoare este confirmat pe termen nelimitat, dar poate fi revocat în aceleași condiții, ca la confirmare. Președintele de onoare participa la ședințele Consiliului Director cu rol consultativ.
Convocare
-
Adunarea Generală se întrunește de câte ori este nevoie sau cel puțin o dată pe an și are drept de control permanent asupra Consiliului Director.
-
Convocarea poate fi făcută prin mail cu confirmare de primire sau prin scrisoare recomandată, expediată cu cel puțin 10 zile înainte de data ținerii adunării, la adresa sediului social al asociatului, astfel cum figurează în evidențele Asociației. Schimbarea adresei sediului social al asociatului nu poate fi opusă Asociației, dacă nu i-a fost comunicată în scris
de asociat. Convocarea va cuprinde locul, data si ora ținerii adunării, precum și ordinea de zi, cu menționarea explicită a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor Adunării Generale.
-
În situația în care Asociația va avea mai mult de 50 de membri-asociați, convocarea se va face prin mail cu confirmare de primire sau publicarea anunțului convocator într-un ziar de largă răspândire la nivel național, cu cel puțin 30 zile înainte de data ținerii adunării, in funcție de decizia Consiliului Director. Convocarea va cuprinde locul, data si ora ținerii adunării, precum și ordinea de zi, cu menționarea explicită a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor Adunării Generale.
Cvorumul pentru desfășurarea ședințelor
-
Adunarea Generală este legal constituită dacă participă cel puțin 2/3 din numărul membrilor săi și ia hotărâri valabile prin votul majorității absolute a participanților. Fac excepție următoarele situații când hotărârea se ia cu majoritate de 2/3 din numărul participanților:
-
când sunt excluși membri ai asociației;
-
în cazul în care se dizolvă asociația sau se schimbă Statutul acesteia.
-
-
Statutul asociației se modifică la propunerea Sfatului Membrilor Fondatori și va fi adresată Consiliului Director, care va iniția consultarea în cadrul asociației pentru obținerea acordului scris a 2/3 din membrii Asociației sau convocarea Adunării Generale.
-
Discuțiile în Adunarea Generală vor fi conduse de membrii Consiliului Director și consemnate într-un proces verbal al ședinței.
Modalitatea de votare
-
În Adunarea Generală votul se exprimă deschis, cu excepția cazului în care se votează alegerea și revocarea membrilor Consiliului Director, cazuri în care votul se va exprima în secret.
-
Fiecare asociat dispune de un vot în Adunarea Generală.
Cvorumul pentru luarea hotărârilor
-
Hotărârile Adunării Generale se iau prin vot deschis, cu votul a 50%+1 din totalul voturilor celor prezenți. Fac excepție hotărârile privind validarea referendumurilor, la care, condiția este obținerea unei majorități de 2/3 din totalul voturilor tuturor membrilor actuali ai asociației la data efectuării lor, precum și privind alegerea membrilor consiliului director, unde condițiile sunt prevăzute în paragraful privind Consiliul Director.
-
Hotărârile luate de Adunarea Generală, în limitele legii și ale Statutului sunt obligatorii chiar și pentru asociații care nu au luat parte la Adunarea Generală sau au votat împotrivă.
CONSILIUL DIRECTOR
Componență și atribuții
-
Consiliul Director este organul executiv de conducere al Asociației.
Organigrama și componența Consiliului Director sunt aprobate în cadrul Adunării Generale la propunerea Sfatului Membrilor Fondatori.
-
Prima componență a Consiliului Director al Asociației este următoarea:
MOCANU GEORGE - Președinte;
STANCOVICI CRISTIAN – Prim- Vicepreședinte;
RĂDUCAN JANI – Vicepreședinte
MARTIAN ȘTEFANA – Secretar general
-
Consiliul Director este ales pe trei ani, în adunările generale, prin vot direct și secret și pe baza de liste separate de candidați pentru fiecare post, întocmite de către Sfatul Membrilor Fondatori; alegerea este valabilă pentru candidatul cu numărul cel mai mare de voturi, cu condiția de a întruni majoritatea absolută de voturi din numărul de membri ai asociației aflați în evidență la data adunării. În cazul neîntrunirii cvorumului în ședința de alegeri anunțată, aceasta se amână pentru proxima adunare generală, când condiția de alegere a unui candidat este de a avea cele mai multe voturi ale membrilor prezenți.
-
Consiliul Director își desfășoară activitatea pe baza unui regulament intern de funcționare, aprobat de Adunarea Generală, în care sunt precizate atribuțiile fiecărui membru al consiliului.
-
Consiliul Director asigură punerea în executare a hotărârilor Adunării Generale.
-
În exercitarea competenței sale, Consiliul Director:
-
prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri și cheltuieli, situațiile financiare anuale, proiectul bugetului de venituri și cheltuieli și proiectul programelor Asociației;
-
aplică strategiile și politicile de dezvoltare ale Asociației aprobate de Adunarea Generală a asociaților;
-
reprezintă Asociația în relațiile cu terțe personae fizice sau juridice, cu autorități și instituții publice;
-
încheie acte juridice în numele și pe seama Asociației
-
aprobă operațiunile de încasări și plăți;
-
aprobă operațiunile de vânzare și cumpărare de bunuri;
-
aprobă organigrama și politica de personal ale Asociației, selectează, angajează și concediază personalul Asociației și stabilește drepturile și obligațiile acestuia, cu respectarea prevederilor legislației muncii, negociază contractele individuale de muncă, stabilește îndatoririle și răspunderile personalului;
-
asigură convocarea Adunării Generale;
-
aprobă schimbarea sediului Asociației;
-
îndeplinește orice alte atribuții prevăzute în Statut sau stabilite de Adunarea Generală.
-
-
Consiliul Director al Asociației are puteri depline de reprezentare a Asociației în fața terților, pe care urmează să le exercite prin intermediul Președintelui Consiliului Director,
care este mandatat să semneze în numele și pe seama Asociației orice adresă, document bancar, act unilateral emis de Asociație și orice contract care angajează Asociația. În activitateasa de reprezentare a Asociației, Președintele Consiliului Director este unicul mandatat să utilizeze ștampila Asociației.
-
Asociația va răspunde în mod valabil doar în cazul în care acționează prin intermediul Consiliului Director, reprezentat de Președintele acestuia.
-
Membrii Consiliului Director pot face toate operațiunile cerute pentru aducerea la îndeplinire a hotărârilor Adunării Generale și pentru atingerea scopului Asociației, în afară de restricțiile arătate în actele constitutive ale Asociației. Ei sunt obligați să ia parte la toate ședințele Adunării Generale și la ședințele Consiliului Director.
-
Consiliul Director poate împuternici una sau mai multe persoane cu funcții executive, pentru a încheia acte juridice în numele și pe seama Asociației ori pentru a îndeplini orice alte atribuții prevăzute în Statut sau stabilite de Adunarea Generală.
Convocare
-
Consiliul Director se întrunește cel puțin o dată lunar, cu o lună înaintea datei Adunării Generale sau la convocarea Președintelui Consiliului Director.
-
Toți membrii Consiliului Director vor putea, dacă nici unul dintre ei nu se opune, să țină o ședință a Consiliului și să supună la vot orice decizie de competența Consiliului, fără respectarea formalităților cerute pentru convocarea ei.
Modalitatea de votare
-
În Consiliul Director votul se exprimă deschis.
Cvorumul pentru luarea deciziilor
-
Hotărârile comune ale Consiliului Director se iau cu o majoritate de cel puțin trei voturi față de jumătatea membrilor prezenți, se consemnează în scris și se pot înregistra audio/ video, conform votului exprimat în acest sens și se aduc la cunoștință Sfatului Membrilor Fondatori cât și a membrilor Asociației, în termen de 3 zile.
-
Deciziile luate de Consiliul Director, în limitele legii, prevederile Actului Constitutiv și ale Statutului sunt obligatorii chiar și pentru membrii Consiliului Director care nu au luat parte la ședința Consiliului sau au votat împotrivă.
Raporturile membrilor Consiliului Director cu Asociația
-
Raporturile dintre Asociație și membrii Consiliului Director sunt cele de mandate și se supun în mod corespunzător prevederilor legale din materialul mandatului.
-
Mandatul acordat membrilor Consiliului Director este gratuit și netransmisibil.
CONTROLUL FINANCIAR
-
Comisia de Cenzori este alcătuită dintr-un număr impar de membri.
-
În realizarea competenței sale Cenzorul:
-
verifică modul în care este administrat patrimoniul asociației și gestiunea financiar- bancară;
-
întocmește rapoarte trimestriale și le prezintă Consiliului Director;
-
poate participa la ședințele Consiliului Director, fără drept de vot;
-
îndeplinește orice alte atribuții prevăzute în statut sau stabilite de Consiliul Director.
-
Membrii Consiliului Director nu pot fi cenzori;
-
Primul cenzor al Asociației este RARINCA ANA, cetățean roman, născută la data de XX.XX.XXXX în com. XXXXX, jud. XXXXXXXXX, cu domiciliul în XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX, posesoare a Ci seria XXXXXXX eleiberat de SPCLEP XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX, pentru un mandat de 3 (trei) ani;
-
Cenzorul prezintă, în fața Adunării Generale, raportul annual privind gestiunea Asociației.
PERSOANA ÎMPUTERNICITĂ SĂ DESFĂŞOARE PROCEDURA DE DOBÂNDIRE A PERSONALITĂŢII JURIDICE
-
Persoana împuternicită să desfășoare procedura de dobândire a personalității juridice este MOCANU GEORGE, cetățean român, născut la data de XXXXXXXXX în XXXXXXXXXXXXX, domiciliat în XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX, identificat cu actul de identitate XXXXXXXXXX eliberată de SPCLEP XXXXXXXXXXXXX, cu valabilitate până la data de XXXXXXXX, având codul numeric personal XXXXXXXXXXXXX.
MODIFICAREA ŞI COMPLETAREA ACTELOR CONSTITUTIVE ALE ASOCIAŢIEI
-
Modificarea Statutului Asociației se face prin înscrierea modificării în Registrul Asociațiilor și fundațiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripție teritorială își are sediul Asociația la data modificării și/sau completării aduse, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor legii.
-
Cererea de înscriere a modificării va fi însoțită de procesul-verbal al ședinței organului cu atribuții de modificare și completare a actelor constitutive ale Asociației, iar în cazul modificării sediului, de procesul-verbal al ședinței Consiliului Director.
-
Mențiunea privitoare la schimbarea sediului se va opera, dacă este cazul, atât în Registrul asociațiilor şi fundațiilor de la grefa judecătoriei în a cărei circumscripție se află vechiul sediu, cât și în Registrul asociațiilor și fundațiilor aflat la grefa judecătoriei în a cărei circumscripție se află noul sediu. În acest scop, o copie de pe încheierea prin care s-a dispus schimbarea sediului va fi comunicată, din oficiu, judecătoriei în circumscripția căreia Asociația urmează să-și aibă noul sediu.
VENITURILE ASOCIAŢIEI
-
Veniturile Asociației provin din:
-
taxele de înscriere și cotizațiile membrilor;
-
dobânzile și dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiții legale;
-
dividendele societăților comerciale înființate de Asociație;
-
venituri realizate din activități economice directe;
-
donații, sponsorizări sau legate;
-
resurse obținute de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale;
-
vânzarea publicațiilor, taxe de abonament, taxe de participare la cursuri și manifestații, taxe de consultanță, taxe de confirmare/atestare sau de acreditare;
-
alte venituri prevăzute de lege.
-
-
Asociația poate înființa societăți comerciale. Dividendele obținute de Asociație din activitățile acestor societăți comerciale, dacă nu se reinvestesc în aceleași societăți comerciale, se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului Asociației.
-
Asociația poate desfășura orice alte activități economice directe, dacă acestea au character accesoriu și sunt în strânsă legătură cu scopul principal al persoanei juridice.
DIZOLVAREA
-
Asociația se dizolvă:
-
de drept;
-
prin hotărârea Judecătoriei sau a Tribunalului, după caz;
-
prin hotărârea Adunării Generale a asociaților la propunerea Sfatului Membrilor Fondatori.
-
Dizolvarea de drept
-
Asociația se dizolvă de drept prin:
-
realizarea sau, după caz, imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost constituită, dacă în termen de 3 luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se produce schimbarea acestui scop;
-
imposibilitatea constituirii Adunării Generale sau a constituirii Consiliului Director în conformitate cu Statutul Asociației, dacă această situație durează mai mult de un an de la data la care, potrivit Statutului, Adunarea Generală sau, după caz, Consiliul Director trebuia constituit;
-
reducerea numărului de asociați sub limita fixată de lege, dacă acesta nu a fost completat timp de 3 luni.
-
Dizolvarea prin hotărâre judecătorească
-
Asociația se dizolvă, prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei persoane interesate:
-
când scopul sau activitatea Asociației a devenit ilicită sau contrară ordinii publice;
-
când realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
-
când Asociația urmărește un alt scop decât cel pentru care s-a constituit;
-
când Asociația a devenit insolvabilă;
-
în cazul în care Asociația, prin natura scopului sau obiectivelor propuse, desfășoară activități pentru care, potrivit legii, sunt necesare autorizații administrative prealabile, iar aceste activități sunt inițiate înainte de obținerea autorizațiilor respective.
-
Dizolvarea prin hotărârea Adunării Generale
-
Asociația se poate dizolva și prin hotărârea Adunării Generale, luată cu cvorumul prevăzut în prezentul Statut. În termen de 15 zile de la data ședinței de dizolvare, procesul- verbal, se depune la judecătoria în a cărei circumscripție teritorială își are sediul Asociația, pentru a fi înscris în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor.
LICHIDAREA
-
Procedura de lichidare a Asociației se va desfășura conform Art. 60 – 71 din ORDONANȚA nr. 26 din 30 ianuarie 2000 cu privire la asociații și fundații sau a legii în vigoare la data lichidării.
-
Bunurile rămase în urma lichidării vor fi donate unor școli din mediul rural.
DISPOZIŢII FINALE
-
Prevederile prezentului Statut se completează corespunzător cu cele ale Ordonanței Guvernului nr. 26 din 30 ianuarie 2000 cu privire la asociații și fundații, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 39 din 31 ianuarie 2000, cu modificările și completările ulterioare.
Pentru toate formalitățile necesare dobândirii personalității juridice a Asociației, primul președinte ales MOCANU GEORGE este mandatat să reprezinte ASOCIAŢIA CURĂȚENIE GENERALĂ în fața oricăror instituții de stat, precum și în fața instanței de judecată (personal sau prin angajarea unui avocat).
Prezentul STATUT a fost adoptat în unanimitate de membri săi și a fost redactat în 4 exemplare originale, azi, 02.04.2025 și reprezintă un înscris sub semnătură privată.
Semnăturile asociaților fondatori:
MOCANU GEORGE -
STANCOVICI CRISTIAN –
RĂDUCAN JANI –
MARTIAN ȘTEFANA - ________________________________